torsdag 26 december 2013

Julen 2013

Det har firats i dagarna tre. På julafton åt vi mat hos mommo och moffa och sedan drack vi kaffe och öppnade klappar här hemma hos oss. På juldagen åt vi hos mamma och pappa och idag har vi haft min familj hit på mat. Mellan allt ätande har vi spelat spel och badat tunna hos mina föräldrar och tagit det riktigt lugnt. Lugnare än vad vi gjort på flera jular tror jag.  Några glimtar från julfirandet:

Det är sällan det råder sådant kaos i köket som när jag bakade denna ostglöggkaka. För det första sprack ostkakan efter att jag tagit ut den ur ugnen och för det andra täckte inte glögg-gelatinblandningen det utan det syns igenom. För det tredje läckte min kakform som ett såll då jag hällde på lagret med glögg med gelatin i för det var först efter tredje satsen som alla hål i formen blivit tilltäppta med stelnad glögg så då fick jag lite att hållas på kakan också.


Barnen fick bl.a. varsin kälke.

Så här dukade jag julbordet i år.



Vi fick en Paulig Cupsolo Verus i julklapp. Ååh, vilken lyx att dricka cappuccino på morgonen. Vi har helt klart varit snälla i år.


En glassmaskin fick vi också.

Jag gjorde en sats hallonglass till efterrätt idag och den blev nog jättegod. Lite som parfait men glassigare.
Ledigheten fortsätter med mellandagsshopping imorgon och innan nyår ska jag och barnen åka en sväng och hälsa på barnens moffa på Grace. Om vi har tur vågar moffa ta oss med ner och titta på maskinerna också. Min syster kommer också med för Jonas är på jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar