onsdag 5 oktober 2011

Lite har det ju hänt sen senast

Jag har inte haft så stor lust att blogga, men några rader om vad som hänt de senaste veckorna skall jag väl få nerplitade.

Numera har vi t.ex. väggpanelen på plats både uppe och nere och det blev väldigt fint tycker jag.

TV-rummet i övrevåningen

Köket börjar så småningom ta form, även det är jag mycket nöjd med, men köksön blev nog lite större än jag föreställt mig. Det finns nog fortfarande tillräckligt med plats att röra sig i köket, men köksön är med sina 1,6m X 1m åtminstone inte för liten.

Petra kök från Keittiömaailma


Fönstren har fått lister och smygar.

TV-rummet igen.

Dessutom har brasluckan kommit (den andra gick ju sönder i transporten) och så har också VVS- firman varit på plats och fixat en del så snart borde vi kunna sätta på golvvärmen. Vi har också redan en tid haft elen så långt fixad att man kan sätta på lampor och använda eluttagen i nedrevåningen och det ökar definitivt känslan av att huset börjar vara mer än bara ett bygge.

Själva har vi med släktens hjälp satt upp en hel del panel på utsidan av garaget och gården började genast se mycket trevligare ut då man slapp se de gröna vindskyddsskivorna. Panelen under biltaket saknas dock ännu. Ännu återstår det mycket att göra på utsidan, t.ex. terasser, trappor och räcken skulle vara bra att få gjorda, men ännu vågar vi tro och hoppas på att flytta in innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar