söndag 13 maj 2012

Morsdag nr 4

Dagen började på bästa tänkbara sätt med att Jonas steg upp med barnen kl 6.15 och jag fick ligga kvar i sängen. Klockan 7.30 hoppade Adam dock upp i sängen och meddelade att jag skall få äta morgonmål i sängen, vilket han helt klart tyckte att var ett besynnerligt beteende. Det var alltså inte världens största överraskning då de kom in med frukostbrickan en stund senare, men lika uppskattat i alla fall förstås. 

Förmiddagen fortsatte ute i underbart väder och jag planterade lite sommarblommor. Hoppas de klarar nätterna ute nu då. Fast det går ju att bära upp dem på terrassen om de lovar frost någon natt ännu.


Denna kruka med tre rosa pelargoner i två olika färger och en "lankaköynnös" (jag har ingen aning om vad den heter på svenska) står vid vår infart. 


I dessa lådor planterade jag en snöflinga i mitten med silverekar och marketta. Jag behöver knappast påpeka att jag längtar efter att få upp terassstolparnas dekorationer och ytterdörrens smygar och lister.


Denna kabelrulle blev kvar här i byggskedet och sådant måste man ju utnyttja. De fina krukorna fick jag i morsdagspresent av barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar