lördag 10 november 2012

Arga fåglar, grisar och några blommor

Idag har jag roat mig med marsipan största delen av dagen. Den blivande 4-åringen önskade sig Angry Birds-cupcakes till födelsedagskalaset och det som är riktigt bra med cupcakes, och passar mig som gillar att vara ute i god tid, är att de går mycket bra att laga i förväg och frysa ner. Så igår gjorde jag chokladcupcakes enligt det här receptet, men med muscovadoscoker, och cream cheese frosting. Fast de hann jag aldrig ta några bilder av innan jag redan hade fryst ner dem. Även marsipandekorationer går bra att göra t.o.m. två veckor i förväg så idag har jag alltså gjort lock till cupcakesen.Det blev grisar samt röda och gula fåglar. Googlar man Angry Birds och cupcakes så hittar man gott om inspirationsbilder.

Brickan gör visst att de röda fåglarna ser ut att vara helt konstig färg. De är gjorda av samma marsipan som de mindre blomorna på nedersta bilden.

Grisarna var jätteroliga att göra. Tänder och ögon är chokladströssel som finns att köpa på burk.



Här ser ni hur Toffifee-askarna funkar. Jag tror att de små blommorna kommer att bli riktigt bra, medan de större kanske blir lite väl ihopskrynklade. Blommorna skall användas till några cupcakes som min mommo beställt av mig som jag skall fixa imorgon.

Nu tror jag att jag skall fortsätta dagen med att baka tårtbottnet till Blixten-tårtan. Och kanske göra lite mysli också om jag orkar. Jonas julstädar (torkar tak) och på förmiddagen gjöt han trappan framför dörrarna på garagegaveln. Dessutom är min syster på väg hit snart. Så det är full rulle med andra ord, men roligt så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar