fredag 30 december 2011

Mellandagsshopping

Jag fick presentkort till Kodin Ykkönen och IKEA i födelsedagspresent och jag tyckte det var en bra idé att åka iväg och handla lite med min syster idag. Jag insåg att det finns ganska många frestelser i butikerna för den som bor i ett nybyggt hus så jag fyndade lite mer än jag tänkt mig.

Jag tyckte att hyllorna i arbetsrummet såg lite kaotiska ut så överst på min lista hade jag nya lådor och tidsskriftssamlare (som i vårt hushåll samlar mycket annat än tidsskrifter). Lite bättre blev det väl.

I de gröna lådorna högst upp har jag nu sorterat våra kort. Är det bara jag som sparat varendaste ett vykort, julkort, gratulationskort o.s.v. som jag någonsin fått? Det känns onekeligen lite onödigt, men samtidigt är jag tacksam över att även mamma sparat alla mina kort för det var ganska roligt att läsa t.ex. mina dopkort. I övrigt kan man väl inte göra så mycket åt att bokhyllan ser lite kaotisk ut. Jag hörde om en som vänt alla sina böcker med pärmarna inåt för att det blev för färggrant för hans smak annars, men det kommer nog inte på frågan här.

En billig matta till hallen och ett rejält skärbräde hittades också på IKEA.


Med hem från Kodin Ykkönen följde denna lampa som var totalt omöjlig att fotografera. Hur fotar man lampor?


Ganska förmånlig jämfört med det ursprungliga priset.

Fortsättning följer då Jonas hunnit lägga upp resten av grejerna. Vi har ett litet projekt på gång i skrubben under trappan också. Jonas har satt upp gipsskivan som saknades och spacklat lite.

1 kommentar:

  1. Oj. Sparar du alla kort. Jag har nog också hamstrat ,men numera flyger och far de. Överlag har vi alldeles för mycket "kräs" så önskar mig mod att slänga saker vi faktiskt inte behöver. För detta hus vill jag inte tömma, stackars efterlevande;)

    SvaraRadera