torsdag 18 oktober 2012

Det bästa baktipset

Jag har upprepade gånger irriterat mig på att det är så petigt och tar så länge att forma små aluminiumfoliekoppar att låta blomdekorationer av marsipan eller sockermassa torka i för att få dekorationerna att behålla en rundad form så att blommorna inte ser helt vissna ut. Jag brukar visserligen återanvända de små kopparna, men ändå är det krångligt att forma dem fint. Jag har provat på att låta blommorna torka i äggkartonger, men de groparna är för stora. Igår hittade jag dock ett tips på ett sätt som jag tror att kommer att fungera utmärkt, nämligen att låta blommorna torka i Toffifeeaskar. Därmed beställde jag hem Toffifee med Jonas då han kom hem från jobb idag. Nu återstår tyvärr bara det besvärliga och förstås mycket motbjudande arbetet att trycka i sig tre (små) askar Toffifee innan jag kan testa tipset. Till det tror jag att jag behöver en bra film och ett glas vin. Tur att det är höstlov för annars skulle jag aldrig hinna med detta projekt. Och tänk att jag dessutom råkade vinna en vinflaska igår - nog är livet bra besvärligt ibland! Jag återkommer med rapport om askarnas duglighet då jag fått dem tömda och blommorna fixade.



1 kommentar:

  1. Oj vad jag blev glad av det här inlägget! Sitter här och ler för mig själv. :) Hoppas toffieen smakade och att höstlovet var skönt (och att blommorna blev bra)!

    SvaraRadera