tisdag 23 oktober 2012

Hur har ni det med säkerheten hemma?

Med två små barn händer det ju någonting hela tiden. Denna höst har våra barn bl.a. haft ett hål i huvudet, en gipsad arm och en brännskada på handen från brasluckan och jag förmodar att mycket mer hinner hända ännu. Som förälder får man väl gå balansgång mellan att låta dem prova på och hindra dem från att göra allt för farliga saker, men slår sig gör de ju hela tiden känns det som. Jag gissar att hur mycket man barnsäkrar hemma, men också hur mån man är om säkerheten överlag, varierar ganska mycket från hem till hem. För tillfället har vi inte barnsäkrat lådor eller eluttag och vi har aldrig skyddat t.ex. vassa bordshörn. Däremot har vi nog en grind i trappan. Tvättmedel, mediciner etc. har vi aldrig haft inlåsta men de är nog ganska högt upp. Vi har en brandfilt i köket, men den är inte upphängd och så har vi en första hjälpväska i ena bilen, men här inne är det nog ganska knapert med sådan utrustning. 

Aleka är en säkerhetsbutik på nätet med över 8000 artiklar. De säljer produkter inom allt från barnsäkerhet, brand- och inbrottsalarm till första hjälpväskor och lås. Då vi byggde tänkte vi nog någon gång tanken att installera kodlås istället för "vanligt" lås men vi fördjupade oss aldrig i ämnet. Aleka säljer bl.a. detta kodlås av tillverkaren Yale. När jag klickar omkring på Alekas sidor hittar jag nog en hel del som skulle vara bra att ha så nu tycker jag att du också ska ta dig en titt där genom att klicka här. Inom en mycket snar framtid kommer jag dessutom att ordna en utlottning här där du kan vinna riktigt fina saker från Aleka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar