torsdag 3 januari 2013

Småpetigt

Jonas jobbar och jag är hemma med barnen. Vi hostar, tvättar, hostar, ser på film, hostar, spelar spel, hostar, viker tvätt... Inget utöver det vanliga alltså och det är ganska skönt det med (bortsett från hostan).

Skrynkelsockorna som jag stickade enligt det här mönstret är färdiga och de blev ganska bra. Den senare blev visserligen ett par storlekar mindre än den första som jag stickade jättelöst, men användbara är de i alla fall. Jag har redan påbörjat ett par bäddsockor efter det här mönstret som jag hittade på samma blogg som föregående mönster. Det är betydligt småpetigare. Det är tur att det finns youtubevideon som visar hur man tar "två maskor tillsammans rätt i bakre maskbågen". Fast Adams eftermiddagssyssla är nog ännu petigare. Jag undrar just om jag hinner baka alls den här våren för jag har redan börjat kolla efter mönster på barntröjor på nätet, varsin pippitröja åt barnen skulle vara så fint. Jag misstänker dock att stickivern dör ut så småningom, det brukar den göra.





Nu skall vi steka fattiga riddare till mellanmål för snart vaknar lillebror och då är han hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar