onsdag 8 maj 2013

Dagens trädgårdsdos

Dagens väder inbjöd inte alls till att efter jobb sälla sig i köket och laga mat så istället körde jag via butiken och köpte grillkorv, batong och glass. Sedan blev det ogräsrensning och nu står hockey på programmet. Några dagsfärska bilder:

Odlingarna är ute och härdas

Det lönar sig att gräva ner lökarna man får i present.

Rabarbern fortsätter fascinera.

Här är nu mina pioner. Den som är intäckt köpte jag på trädgårdsmässan och sedan dess har den varit i vårt förråd i garaget men jag har inte härdat den så därför täckte jag in den. De andra köpte jag färdigt härdade i butiken.


Och så en bild på middagen...




4 kommentarer:

  1. Jag borde börja härda mina sådder också, och kalamondinerna... Bara man skulle minnas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte så praktiskt heller att göra som jag och bära ut och in allt, trist jobb.

      Radera
  2. Såg ett trädgårdsprogram på TV och där sa de att man kunde sätta hinkar över den första rabarbern för att få den att växa snabbare(?)! Lät lite underligt och inte så snyggt med upp-och-ner-vända plastämbar i trädgården, men tydligen väldigt vanligt i England (tror jag det var). Hur som helst ser den otroligt fascinerande ut ja! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant tips! Den växer supersnabbt nu (utan hink), snart blir det nog rabarberpaj, mums! :)

      Radera