söndag 5 maj 2013

Full fart

har det varit det här veckoslutet. Jag har fixat lite här och lite där, både ute och inne, drömt om sommaren och planerat planteringar. Jag har tvättat fönster och så har vi eldat det sista av kvisthögen bakom garaget. Sandlådan börjar vara klar men är inte på rätt plats ännu. På fredagen köpte vi lite blommor, bl.a. två klematis som jag faktiskt har planterat redan, otålig som jag är. Nu är det bara att hoppas att det inte blir allt för kallt i natt. 

Det här området på husets kortsida invid bakterassen visste jag inte riktigt vad jag ville göra med förra sommaren men på hösten fick jag för mig att det kanske skulle kunna bli en fin sommaräng av det så hit har jag kärrat rätt så många lass mylla.



Potatis satte jag idag. Fjorton stycken rymdes det i den stora lådan. Jag fyllde på med ny mylla och torv först och täckte sedan med duk.




Här är klematisen. Jag har nog täckt in den ordentligt med fiberduk nu.



Rabarbern jag fick av mommo och moffa förra sommaren tycks också ha klarat sig. Jag tycker det är så spännande och vackert att se hur det växer. Den lilla knölen är ungefär lika stor som en tumnagel i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar