onsdag 5 juni 2013

Nytt i växthuset

Barnen och jag har varit till IKEA och Plantagen med min syster idag. Det finns så mycket jag skulle vilja prova odla och som vanligt inser jag lite för sent att det inte går att prova allt på en och samma gång så det här måste vara sommarens absolut sista inköp då det gäller växter. Först hade jag tänkt köpa en citrusväxt men de vara så dyra och inte vet jag hur man ska ta hand om dem heller så hem kom vi med en aubergineplanta och en vinranka. Förstås har jag ingen aning om hur man ska sköta dem heller men man måste ju få prova. Från IKEA köpte jag en stol för en tia som jag tänkte att ska stå i växthuset samt en hylla till husväggen vid bakterrassen.


Tror ni att jag kommer att få skörda såna här?

Det känns lite fuskigt att köpa plantor med frukt på efter att ha kämpat med att så en massa frön.

Hoppeligen värd en tia.

2 kommentarer:

  1. Det är inte omöjligt att det kommer druvor på plantorna. Har en bekant som har en som klättrar längs med husväggen och där var nog vindruvor :). Så vi får hoppas att ni lyckas

    SvaraRadera
  2. Nå jag har förstått att det ska gå bra att ha dem utomhus så månne det inte ska gå i växthus då också. Hoppas druvorna är goda också!

    SvaraRadera