onsdag 13 november 2013

Köksstöket

I går frågade en kollega om jag börjat julstäda redan. Och ja, jag har faktiskt gått igenom barnens leksaker och kläder och slängt söndrigt och gjort plats för nytt. Lite smickrad av att det finns folk som tror att jag brukar vara organiserad och tidigt i farten besdtämde jag mig för att börja städa köket. Vilket kaos och otroligt hur mycket smuts och skräp som kan samlas i lådor och skåp.

 Då man börjar kan det t.ex. se ut så här:

Tom äggkartong med ugnsformarna...

Och vissa lådor är alltid en utmaning att få fast. Undrar just vad som finns på botten...


Men sen blir det raka rader. För en vecka eller två...

Femton strösselburkar är förstås bra att ha...

...likaså tolv olika sorters socker. Håhå!
 Projektet fortsätter i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar