måndag 25 november 2013

Tvåårsdagen kom och gick

Någon gång förra veckan passerade dagen då vi bott två hela år i huset. Jag hade förstås tänkt uppmärksamma den på något sätt, men sedan glömde jag bort det i alla fall. Så här mot slutet av året passar det ju ändå bra med en liten tillbakablick, så här kommer nu en liten sammanställning av vad som hänt med huset, garaget och gården under det senaste året.

I november 2012 gjöt vi trappa och ramp till garaget.


Från december hittade jag inga andra förändringar än att julgubben kom med ribbstol till Adams rum.

Även i januari var det ganska tyst men Adam fick i alla fall en ny säng.

I februari gjorde vi säkert inget annat än att skuffa snö.

I mars införskaffade vi lite nya grejer, bl.a. Enjo-trasor och askdammsugare. Byggandet hade nog paus.

I april köpte vi en kompostor.

Och så började vi gräva jordgubbsland.

I maj fick vi ett växthus av min mommo och moffa som vi hade stor nytta av. Vi köpte också både äppel- och plommonträd och några buskar i denna veva.

Juni inleddes med husmålartalko. På en enda dag målade vi både hus och garage.

Och så började vi fixa förrådet från insidan och många sena nattskift i förrådet lönade sig för det blev riktigt bra till slut.

Jonas byggde också en sandlåda.

I juli gjorde Jonas nya och bättre trappor till framsidan och ribbor under terrasserna. Jag oljade bakterrassen och ribborna.

I augusti började vi på allvar med garagets utsida. Vi skaffade husdjur också.

Och i september fortsatte vi med garaget. Jag köpte en ny fåtölj och möblerade om.

I oktober och också i november har arbetet med garaget fortsatt.

Slusatsen är väl att vi kanske inte gjort så mycket stora byggrelaterade saker detta år och att det därmed återstår en hel del arbete, speciellt på garaget. Men vi har gjort en hel del andra viktiga och betydligt roligare saker istället, bl.a. varit en vecka på Kreta och sådant är också viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar