söndag 2 februari 2014

Chocolate dipped potato chips cookies

Jag fick en prenumeration på Hembakat i födelsedagspresent av mamma och pappa. Men det var ganska krångligt att prenumerera på den till Finland om man inte ville ha ett helt år så mamma lovade istället köpa några av de kommande numren åt mig. På fredagen fanns då denna i min postlåda och där fanns så mycket som jag absolut måste testa göra. I går blev det kex.







De är helt goda men inte särksilt vackra för receptet funkade itne riktigt tycker jag. Jag satte i ungefär 70 g pekannötter och 130 g chips men redan till den mängden hade det behövts mer fett för det var svårt att rulla dem till bollar och sedan flöt de nästan inte alls ut i ugnen utan istället sprack de. Jag gillar i alla fall kombinationen choklad och salt så det kommer nog att vara snabb åtgång på dem.

Vi får se om jag hinner testa fler recept idag.

3 kommentarer:

  1. Oj, jag älskar kombinationen choklad och salt, det här måste jag definitivt testa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, berätta om du får dem platta och snygga också :)

      Radera
  2. Om man behöver inspiration till något kalas så är det definitivt ett bra tips att införskaffa sig en hembakat-tidning! Jag har flera gamla som jag fortfarande bläddrar i när inspisen tryter. :)

    SvaraRadera