fredag 28 mars 2014

Påskpyssel

Jag har varit ute i god tid och gjort påskpyssel med barnen denna vecka. Orsaken till min inspiration är Pinterest som jag fastnat i totalt. Ni som rör er där har säkert sett det här redan men jag kan nu rapportera att det funkar.

Resultatet är alltså ett påskägg med godis inuti. Man behöver vattenballonger, hobbylim, garn och godis. 

Först pillar man in godis i en vattenballong. Detta moment kan barnen sköta eller åtminstone hjälpa till med. Sen blåser man upp ballongen och så blandar man lika delar lim och vatten med varandra. Garnet doppas i limblandningen (klottigt!) och snurras runt ballongen och sen låter man det hela torka över natten. Första satsen lät jag torka på tidningspapper men det funkade ju inte så bra för pappret fastnade såklart. Sen pickar man förstås hål på ballongen (hur kul som helst tycker barnen) och pillar ut ballongdelarna. Klart!







1 kommentar:

  1. Wow vad smart!! Tänkte göra sånna "trådägg" bara, men detta var ju helt klart roligare! Kommer verkligen göras och ges till alla nära och kära i påsk! :)

    SvaraRadera