lördag 15 mars 2014

Vårens första frön

Min moffa hade läst i en trädgårdstidning att man, om man inte har tilläggsbelysning, skall så frön tidigast den 15.3. Jag bestämde mig därför för att strunta i snön och så de första fröna just idag. Förra året sådde jag de första fröna 29.3. Som tidigare år blev det några olika örter, t.ex. rosmarin och timjan och lite blommor, bl.a. petunia och svartöga nu i denna första omgång men för första gången provade jag också på att så tomatfrön. Tomater har jag haft varje sommar sen jag flyttade hemifrån men jag har alltid fått plantor som min moffa drivit upp men nu i år ville jag testa själv också. Jag köpte bara en sorts frön så jag hoppas ändå på att få komplettera mina odlingar med lite plantor av moffa även i år.

Här inne gömmer sig små små petuniafrön.


En vårig syn trots snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar