tisdag 16 juni 2015

Ett 29,5-årskalas

Ända sedan vi flyttade hit har jag önskat mig ett växthus. Från början var det väl ett skämt att jag skulle få ett i 30-årspresent, att fylla 30 kändes lite avlägset då. Hur det nu sen gick så beställde Jonas ett åt mig i våras och jag fyller ju 30 i år, men först i december. Eftersom jag verkligen inte önskade mig något annat i present ville jag bara ha bidrag till växthuset av alla som kunde tänkas vilja komma ihåg mig på min 30-årsdag. Och då nu växthuset redan stod på gården fick jag för mig att jag kanske skulle slippa det här med att fira min 30-årsdag genom att bjuda släkten på 29,5-årskalas istället. Så idag då jag fyller 29 och ett halvt år, eller 354 månader som min syster skrev på kortet, hade vi kalas. Tänk att få fira sin födelsedag utomhus! Kaffe och tårta serverades i växthuset och festtält hade vi på gården för att inte frysa ihjäl i stormen :)

Bidrag till gården och växthuset fick jag av olika slag (tusen tack igen!), bl.a. ett persikoträd och fina skyltar att märka odlingarna med. Men det viktigaste var att det blev en riktigt fin eftermiddag med största delen av släkten samlad!






 Tårtan innehåller en kräm av hallon och blåbär och kvarg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar