lördag 14 juli 2012

Terrasstalko

Kvällens status är trött efter en lång men mycket produktiv och ganska rolig dag. Världens bästa talkogäng bestående av 11 personer och en hund har byggt och passat barn och målat och ätit och skrattat och förmodligen svurit lite också från kl 9 på morgonen fram till kl 19 då de sista åkte hem. Och det regnade inte ens idag, det skulle man inte ha trott så hoppeligen hann alla som var här njuta lite av det stundvis soliga vädret. Nu sover barnen och det är lugnt och skönt och väldigt roligt att se hur mycket som blivit gjort. 

Min lillebror, faffa, moffa och pappa byggde terrass. Så här såg det ut på morgonen och som ni kan se nedan framskred det i rask takt.



Adam inspekterar.

Klart! Hela vägen från köksdörren till bastuhörnet.


Terrasstalkot utvidgades lite p.g.a.  den stora uppslutningen så min farbror, kusin och Jonas lade undertaksbräder hela dagen Det blev så fint och huset ser mycket mer färdigt ut nu.

Min mommo, fammo och jag målade undertaksbräder.
På plats fanns också min gudmor, mamma och syster som hjälpte till här och där och matade smultron i kackande barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar