torsdag 27 december 2012

Lata dagar

Idag har jag och barnen åstadkommit en snögubbe och en lego city bil med husvagn (julklapp). En snabb sväng till Åbo var vi också för att handla mat för ytterligare en knapp vecka och de obligatoriska rakterna till måndag kväll. Sedan två dagar tillbaka är jag också fast besluten att sticka mitt första par sockor någonsin. Jag hittade ett mönster på bloggen Lindas lantliga som jag ville prova. Skaftet fixar jag nog, men det kan hända att jag får göra ett besök hos min mommo för att få till hälen. En hel plastpåse med superfina garner fick följa med hem från butiken. Synd bara att jag är så dålig på att slutföra mina handarbetsprojekt. Liksom hur orka göra den andra strumpan då man redan gjort en? I veckoslutet skall vi nog ta itu med bastun på allvar för paketen med bastulaven och allt det andra kom i slutet av förra veckan. Julbastu blev det alltså inte men kanske, kanske nyårsbastu?


Snögubben har inte bajsat, det är hans mat.

Hoppas, hoppas stickivern håller i sig och det blir sockor av dessa nystan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar