söndag 15 september 2013

En loppisrunda

har dagens program så här långt bestått i. Det är länge sedan jag besökt Kirppismaailma i Piispanristi. Jag kom inte hem med några större fynd denna gång men så är det ju ibland. Det blev två brickor för höstens alla ljus som man redan nu kan börja ända i kvällsmörkret, en stor linneduk, ett par jättefina Reimaskor åt Noah och så en Lilla röda trakorn dvd. Egentligen är barnen här lite för stora för Lilla röda traktorn men den har hängt med så länge så de blev glada åt nya avsnitt i alla fall.




Och då jag ändå var i närheten och helt ensam i farten tog jag en sväng via Kauppila och kom hem med en hel drös blomlökar att gräva ner samt en urbillig orkidé. Kanske jag för första gången skulle få en orkidé att blomma om nu, jag har inte provat så länge vi bott här, men här har vi i alla fall tillräckligt ljust skulle man tycka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar