lördag 10 maj 2014

En tårta av rester

Det blev lite kantbitar av gårdagens tårtbotten över och också lite av båda fyllningarna och eftersom jag förstås tyckte att även jag gjort mig förtjänt av en morsdagstårta bestämde jag mig för att utföra ett litet experiment med rester.

Jag plastade in botten av en skål och radade bottenbitarna längs med kanterna. Sedan hällde jag i båda fyllningarna och till sist satte jag en blandning av tårtbottenbitar och digestivekex högst upp. Jag ställde in skålen i kylskåpet och idag stjälpte jag den upp och ner på ett tårtfat. Eftersom jag hade gelatinblad i jordgubbsfyllningen hade den stelnat bra. Jag vispade grädde som jag bredde ovanpå och sedan kavlade jag marsipanen som blev kvar riktigt tunt och fick den nästan att räcka till hela tårtan. Vips hade även jag en morsdagstårta! Nu har jag ju ingen aning om vad den smakar men den ser ut som en tårta i alla fall.






Och till sist en selfie. Som tur inget som vanligtvis förekommer på den här bloggen. Men nu är jag redo för cirkus med familjen och därefter eurovisionskväll med bästa tjejkompisarna.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar