tisdag 12 mars 2013

En vecka

Jag känner att jag måste bryta tystnaden på den här bloggen och därför kommer här ett snabbt sammandrag av veckan som gått.

Först kom det sjukt mycket snö och vi skottade halvt ihjäl oss. Vår utebelysning håller på att drunkna.

Dessa underbara rosa kvinnodagstulpaner medförde dock lite vårkänslor.

Eftersom någon (inte jag!) fyller 30 skall det kalasas och till det behövs sittplatser. En sväng till IKEA medförde en ny pall som passar bra bredvd Adams säng.


Och två pastelliga pallar som passar i hjälpköket. Tur att IKEA finns så att man får pallar för 3 och nånting.

Jag har köpt fröpåsar och planerat vad jag skall så var och när. Blomlanden och odlingslådorna befinner sig dock under två meter snö.

En sväng till Moderno i Åbo medförde lite nya utstickare, underbara dekorationspärlor, pastafärger och en tyll. Tarjoustalo har ortens bästa marsipanutbud. Snart skall det bakas.

Den här tvååringen klarar sig numer en hel förmiddag utan en enda olycka i kalsongerna. Jee! Snart slipper jag förhoppningsvis släpa blöjpaket från butiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar