torsdag 28 mars 2013

Småpetigt

Barnen och jag sådde lite frön häromdagen. Det är lagom småpetigt och klottigt för deras små fingar. Fast det kan nog hända att det blev lite väl många frön i vissa lådor. Etiketterna har jag i alla fall ordning på så jag borde veta vad det är som kommer upp. Vi sådde både örter och blommor och mera skall vi så om några veckor. Det vi satte ner i lådorna nu var: basilika, rosmarin, kryddsalvia, citronmeliss, gräslök grekisk oregano, timjan, svartöga, rosenskära, petunior och blomkål. En del av örterna har förhoppningsvis klarat vintern i ordlingslådorna och en del testade jag också lyfta in i förrådet med pelargonerna men eftersom vi hade frön kvar från ifjol sådde vi lite till. Till petuniorna har jag egna frön som jag plockade från de petunior jag fick av min mommo och moffa förra sommaren. Blomkål ville jag absolut testa så egen i år och om jag tolkade påsen rätt borde det vara lämpligt att förkultivera den nu, men vi får se hur det går. Odlingarna har jag på en bänk bakom soffan i vardagsrummet för där får de mycket ljus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar