torsdag 17 oktober 2013

Kylskåp + ENJO = sant

Så är det bara. Diskduken eller kökshandsken samt kökshandduken gör kylskåpsstädandet så otroligt enkelt att man kan göra det fast varje vecka. Det är bara att passa på att torka av hyllorna och väggarna strax innan man ska handla då kylskåpet är som tomast. Man väter alltså diskduken eller kökshandsken med kallt vatten och torkar av ytorna med någondera och så torkar man torrt med kökshandduken efteråt. Efter tio minuter har man ett rent kylskåp utan en endaste rand. Jag brukar alltså inte ens ta ut hyllorna, det gör jag kanske i samband med julstädningen.

Hyllorna var så här lagom flottiga och jag lovar att man bara behöver dra över dem en gång med diskduken så är allt borta.

Rent och fint. Och ja, vårt kylskåp brukar faktiskt vara så här tomt innan vi kommer iväg till butiken så det är helt ocensurerat. Zlatan skulle få ångest.

2 kommentarer:

  1. Heter det enjo? Var kan man inhandla det?

    SvaraRadera
  2. Jo, Enjo heter det. Du kan läsa mer på www.enjo.net. I Sverige kan man handla själv direkt på nätet men i Finland endast via försäljare (hemförsäljning) om jag förstått rätt. Skicka e-post så kan jag ge uppgifterna till Veronica som höll demon här hos mig.

    SvaraRadera