fredag 18 oktober 2013

Städlovet

Jag lovar att det här är sista inlägget med detta tema på länge nu men jag har faktiskt inte gjort så mycket annat än städat detta lov ännu. Och då har jag inte ens börjat med fönstren. Då jag bakade (vad får ni se senare idag) insåg jag att plåtarna var ungefär lika illa däran som ugnen, men inte nu längre. Och det tog högst 10 minuter att få alla tre plåtarna glänsande rena med ENJOS poler- och skurpasta. Bildbevis:




Duschgolvet som är helt vitt av kalk är ett värre kapitel. Jag får troligen acceptera att jag aldrig kommer att få golvet helt fritt från kalk men jag fick det i alla fall minst lika bra med ENJO som jag fått det med alla de andra medel jag testat och då har jag testat med allt jag bara kommit över. Nu gjorde jag så att jag först bredde ut ordentligt med ENJO:s kalkborttagningsmedel och lät det verka i en dryg timme. Sedan skrubbade jag hela golvet med badrumssvampen, sköljde med kallt vatten, torkade med badrumshandsken och så torkade jag ännu torrt med torkduken. Det låter ju en aning komplicerat men det tog högst en halv timme.

Fast om ännu någon har något tips på hur jag ska få bort kalkeländet så tar jag gärna emot...

Runt golvbrunnarna där jag skrubbade mest blev det helt OK. Men ni fattar kanske hur där har sett om om det är bra. Och kranarna har jag helt gett upp hoppet om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar