onsdag 2 juli 2014

En sådan kväll

Smultronen har mognat och jordgubbarna följer snart efter! Vi plockade 3 dl smultron på berget bakom garaget som vi åt med socker och grädde. Mums! Fast smultron är nästan godare med mjölk tycker jag.





I kväll var jag också tvungen att vattna. Vi kan åtminstone inte klaga på att vi vattnat för mycket denna sommar så som det regnat. Jag passade på att knäppa några blombilder då jag gick runt med vattenslangen.



Petuniorna är från mina egna frön som jag plockade från fjolårets blommor och man vet ju aldrig vad det blir för färg på dem då. I år är de allt från vita, starkt lila och pink till ljust rosa som på följande bild.



Jättealliumen lever upp till sitt namn.

Kommer ni ihåg experimentet med tre krukor på varandra? Så här ser det ut nu då allt blommar.


Och så här ser min petuniapelare ut nu då allt blommar. Helt okej även om de inte växt sig riktigt så stora som jag tänkte mig. Kanske de fick lite trångt, för pelaren innehåller 55 plantor om jag minns rätt.



Em fylld pion som jag inte minns namnet på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar