lördag 30 juni 2012

Gjort idag

1. Varit till Multasormi och Kauppila. Multasormi öppnade vid Agrimarket i Åbo i våras och de har ett betydligt större urval där än i Prismas trädgårdsbutiker så det är definitivt värt ett besök, åtminstone om man som jag tycker att det är trevligt att få S-bonus på allt. Därifrån köpte vi några nävor, funkia, två löjtnantshjärtan och en buske svarta vinbär. Men eftersom jag inte hittade alla nävor och anemoner jag ville ha åkte vi i alla fall till Kauppila och där har de ju allt. Fast samtliga växter jag kollade priset på var 2-3 euro dyrare i Kauppila, så billigt är där inte.

2. Grillat i ösregn. Ätit egna nypotatis och kopiösa mängder glass.

3. Fixat på gården. Även det i ösregn, men är man ivrig så är man. Här ser ni vad vi använt en del av stenarna jag införskaffade via bytesbörsen till. Nu är det bara att börja plantera.


Ser ni att  rabatten sluttar? Det irriterar mig och jag har fyllt på både grus och mylla, men det är väl bara att inse att om gården sluttar så gör den det. Hit skall nävorna.


Jag gillar stenblocket. Det blev ju ganska platt annars nu så.


 Några av stenarna vi hämtade var riktigt stora och passade perfekt hit. Nu har vi grus i simbassängen också och det verkar fungera eftersom där inte är en enda liten vattenpöl trots att det regnat.

2 kommentarer:

  1. Vad de har hänt mycket igen på er gård:). De syns lite jo att rabatten sluttar lite men tror inte de kommer att märkas när du fått ner blommorna och dom täcker ganska bra allt sen.(och de stör inte) tror inte jag skulle ha tänkt på de om du inte skulle ha nämnt de.
    Jag störde mej också på rabatten blev ojämn när jag lagade om en rabatt som var 40 år gammal, men ögat vänjer sig snabbt :).

    SvaraRadera
  2. Nä, så är det väl att man inte tänker på det efter ett tag mera. Det sluttar nog ltie hit och dit på gården annars också så.

    SvaraRadera