onsdag 27 juni 2012

Mera dekorationer

Gårdagens åskväder söndrade vårt modem (igen!), men nu har vi lånat ett så nu kan jag blogga igen. Det tycks gå sönder vid första bästa åskknall här, för samma sak hände då det åskade i november då vi just hade flyttat. 

Hur som helst fortsatte vi med dekorationerna igår. Den här gången kan jag faktiskt säga vi för jag har också spikat dekorationslister. Först behandlade jag terrasstolparna och balken med grundfärg och sedan skulle vi skruva fast bågarna, trodde jag. Men riktigt så enkelt var det ju inte för på varje sida av varje terrasstople skulle det fästas en liknande list som på fönstren och även denna list skulle ha klossar i ändorna. Dessutom skulle det spikas fast lister som en krans under bågarna också. Nåja, nu är vi i alla fall nästan färdiga med det, men några terrasstolpar saknar lister ännu.




Lite råddigt. Men några bättre bilder hann jag inte få innan kamerans batteri tog slut.


Idag på kvällen var vi också med min moffas hjälp och hämta kullerstenar av en som skänkte bort en  hög sådana via Radio Vegas bytesbörs. Jag trodde nog inte riktigt att den dagen då jag börjar göra affärer via bytesbörsen skulle komma riktigt ännu men nu är jag i alla fall glad att jag ringde då jag råkade ha radion på just då. Vi hämtade sex släpvagnar med stenar och jag kan tänka mig att använda dessa till många olika saker för planer finns det gott om, men jag har en idé.




Den bästa nyheten av alla är ändå att vi imorgon på riktigt torde få hit en grävmaskin. Femte gången gillt kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar