lördag 23 juni 2012

Vad gör man en grå midsommardag?

Jo, man kan t.ex. baka jättegoda, nästan saftiga chokladkex och en helt fantastisk kladdkaka. Det blev många adjektiv här, men jag är säker på att jag kommer att göra dessa kex och och denna kaka flera gånger. Kakan innehåller dessutom varken vitt socker eller mjöl eftersom jag använde enbart mandelpulver och muscovadosocker, så den är väl så hälsosam som en kladdkaka kan bli. Jag gjorde halva satsen och det blev helt lagom i en liten form med en diameter på 16 cm. Jag gjorde endast ett botten och så bredde jag nutella ovanpå.

Dåligt sommarväder är en utmärkt ursäkt för att spendera halva dagen i köket, men alla hade inte sådan tur att de fick göra det. Jonas fixade nämligen vidare på garagetaksprojektet.


Ja, det den här bilden är ju då inte tagen idag.



 Men så här såg det ut idag.


Lite blommor var jag förstås också tvungen att fota när vi var ute. Jag tycker att blåklockorna och prästkragarna är så fina. På de två sista bilderna kan ni se vilka färger det är på petuniorna jag fick av mommo och moffa i år. Den mörkaste är min favorit.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar