fredag 14 september 2012

Mera shopping

Som om det inte varit nog med gårdagens partyshopping åkte vi idag till närmaste köpcentrum för att inhandla vinterkläder. Jag misstänker att det är första gången som vi handlat kläder för nästa säsong i god tid. I vanliga fall brukar jag reagera när jag sett andra barn gå i sina vinterhalare i några veckor redan. Den svåra frågan då det gäller barnkläder är väl som bekant om man skall satsa på billigt och sedan köpa flera plagg vartefter de går sönder eller om man skall köpa dyrt och hoppas att det finns någon sorts överensstämmelse i förhållandet pris och kvalitet. Den här gången valde vi kvalitet och så hoppas jag verkligen att halaren är i sådant skick att den duger åt den yngre nästa vinter.

Från Polarn o. Pyret. Adam valde färgen själv.

Dessa skor hittade vi faktiskt till nedsatt pris. Även denna färg valde han själv och de kommer att passa perfekt med den gröna halaren. Han har god smak Adam.

Lillebror fick bara två mössor. Resten får han ärva denna gång.

Nu är den här bloggen lite ute och cykla. Jag lovar att skriva något byggrelaterat nästa gång (eller i alla fall sedan då jag visat vad det fanns i paketet som ännu är på posten)

2 kommentarer:

  1. Tycker inte att de stör fast du Skriver om lite annat emellan :)

    SvaraRadera
  2. Nå bra! Det är väl mest mig det stör. Jag tycker nog att bloggen börjar bli lite väl privat. Samtidigt tycks det vara svårt att låta bli att berätta om vår vardag.

    SvaraRadera