söndag 23 september 2012

Om att brodera

Om någon skulle fråga mig om jag har någon dold talang skulle jag kanske svara att brodera. Inte för att jag är särdeles talangfull och inte är det någon hemlighet att jag gillar att sy korsstygn, men jag tror att det är ganska få människor som vet om att jag brukar syssla med det alltid nu och då. De som känner mig väl brukar inte riktigt få det att passa ihop med mitt dåliga tålamod och rastlösa sätt. Men jag tycker att det är riktigt avkopplande att sy. Mest syr jag alltså korsstygn, men jag har nog provat på hardanger också. Det mesta jag broderat har jag gett bort i gåva och igår började jag med den första julklappen, men den kan jag ju inte visa här. Istället kan jag visa er mitt evighetsprojekt, en jullöpare, och den tänker jag inte ge bort.

Uppe i hörnet skymtar trådar och mönster till julklappen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar