söndag 10 februari 2013

Ett välkommet avbrott

Om man frågar barnen vad de gjorde hela dagen i går säger de att de varit på moffas båt. Moffas båt är inte vilken båt som helst utan Viking Lines nybygge M/S Viking Grace. Barnen vet också att det är moffa som byggt båten. Detta är förstås inte riktigt sant, men min pappa har faktiskt varit involverad i Grace sedan planeringsskedet och jobbar som fartygets maskinchef så även Jonas och jag var ju ganska nyfikna på den nya färjan. Det var således rikigt trevligt med en Stockholmskryssning. Min syster och bror var också med och även min systers sambo jobbar ombord. Vi har förstås gjort allt det vanliga, d.v.s. lekt i lekrummen, ätit buffé och handlat i Tax Freen. Enligt Adam var ändå det bästa med resan att få gå ner till maskinrummet och titta på maskinerna och så besöket på bryggan förstås.

Välkomsthälsning på TV:n i hytten (alla hytter har TV på Grace)

Syster och jag hann med en snabb sväng i nattklubben Vogue på fredagkväll.

Frukost i café Sweet & Salty
Mer intresserad av Stockholm än av frukost
Fascinerande lampor som byter färg för att ge olika stämning olika tider på dygnet. Jag gillar.


På bryggan har de hål i golvet. Mycket spännande att stiga på.







Lagom trötta väntar vi på att komma i land i Åbo igen. Adam hittade bekväm ställning i fönstret.
I hytten hade vi en rolig lampa som gjorde fint mönster på golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar