tisdag 21 oktober 2014

Att se fram emot

Här föll de första snöflingorna idag. Noah undrade om vi skulle hämta julgranen snart och så hoppades han att det skulle finnas stora snöhögar att gräva i imorgon. Som tur lär hans önskan inte gå i uppfyllelse. Men vi gick i alla fall ut på gården för att göra ett litet ryck i trädgården inför vintern. Jag grävde ner vitlökar och jordärtskockor. Vitlökarna fick jag av min morfar och jordärtskockorna av min brors flickväns mamma. Det är härligt att trädgårdsintresse oftast leder till att man har något att dela med sig av till andra och att man sedan också vill skänka bort det man fått för mycket av. 

Nu väntar dessa i jorden på våren så att de får vakna till liv igen. Lite så brukar jag också känna på hösten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar