fredag 29 juli 2016

Noahs skrivbord

Jag köpte ett gammalt bord på loppis för omkring ett år sedan med tanken att göra det till ett skrivbord åt Noah. Och han väntade ivrigt, på sin pulpet som han kallade det. På sportlovet i februari började jag slipa på det, det hade varit fint som det var också men mitt på bordet hade någon slipat bort en del av ytan på ett inte så charmigt slitet sätt så jag bestämde mig fär att slipa bort all färg och måla det. Men sedan tog fixarivern slut och Noah fick vänta ända till sommaren på sitt bord, men nu har det nog stått i hans rum i några veckor redan.

Bordets låda saknade beslag, men jag hittade en perfekt knopp i nästan samma färg som jag målat bordskanten med på Tre små rum i Pargas. Jag passade också på att måla tavelramen ovanför skrivbordet i samma färg. Färgen jag målade med är Tikkurilas Helmi 30 (halvmatt).


Slipat, lådans insida lät jag vara som sådan.

De röda stolarna köpte jag samtidigt på loppis.








2 kommentarer: