torsdag 26 januari 2012

Vårkänslor del 1: kök och vardagsrum

Mitt i det härligaste vintervädret tröttnade jag på julgardinerna. Det roliga med att plocka bort dem är att jag nu för första gången kan inreda med de färger jag ursprungligen föreställde mig i vårt hem då jag i somras gick omkring och dagdrömde här på bygget.

I vardagsrummet skall det vara grönt och rosa. Till hösten kunde man tillsätta lite brunt eller varför inte grått. Lite mera grönväxter, kanske en ampel i fönstret och stora gröna och rosa ljus på bordet och en fåtölj är vad jag drömmer om. Snart skall vi få ett vitrinskåp från min fammos och faffas sommarstuga och bara allting sedan hittat sina platser skall vi sätta upp lite foton på väggarna också.

Inspirationsbok nr 1 för tillfället (klicka på bilden så att den blir större så ser ni bättre vad det är)

Gardiner som min mamma köpt från Ellos. Vilken tur att de inte passade hemma hos dem! Min mor påstår att det i Pargas är tradition att man skall ha ljusstaken i fönstret till Runebergsdagen, men det har jag nog aldrig hört förut. Nå, nu kan i alla fall Runebergsdagen komma för tårtorna är bakade. Nu återstår bara problemet med att få dem att inte försvinna innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar