onsdag 14 mars 2012

För ett år sedan

Då man är mitt uppe i byggandet tycker man att det pågått en halv evighet, minst, och man kan inte ens se ett slut på det. Nu är det visserligen inte så att vi har byggt riktigt klart, för ännu har vi massor kvar att göra innan det inte finns någonting som är halvfärdigt, men jag har i alla fall fått lite perspektiv på det. Idag tycker jag att det trots allt gick ganska fort. Speciellt då jag tänker på att nedanstående bilder är tagna för exakt ett år sedan och att vi riktigt snart bott här i fyra månader.

Första elementet är på plats och det andra på gång.

Här står jag med Adam och Noah (3 veckor gammal) och tittar på.


Vår väg är inte den bredaste. Och se så mycket snö vi hade kvar den här dagen förra året. Nu har den branta backen bilarna just kört upp för varit helt bar i ca en vecka redan. Det kunde den gärna ha varit förra året också för en av bilarna körde lite i diket där i den.


Så här såg det ut följande dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar