måndag 5 december 2011

Gammalt och nytt

Vad blir resultatet av en IKEA-resa, en städdag på jobbet och saker jag plockat fram ur mina gömmor?

Jo, bl.a. ett ganska trevligt arbetsrum med gott om plats att blogga och rätta uppsatser på och lite mer ordning och reda i barnens rum.

OK med plats för båda datorerna på samma ställe. Hembiosystemet placerade vi här eftersom färgen på de gigantiska högtalarna inte riktigt passar in i TV-rummet och dessutom så är ju det intill barnens rum så det är säkert bättre att titta på flm här på datorn på kvällarna istället.

Fyndet från jobbet. Lite trasig, men ganska trevlig. Lite sund patriotism inför självständighetsdagen. Går att rulla ihop om man tröttnar på den. Passar perfekt i arbetsrummet tycker jag. Vet inte från vilket årtal, men Sovjetunionen står det på grannlandet.

Jag har länge velat ha ett fårskinn.

Jag älskar gamla saker. WC-pappret av märket Nokia Silk innehållande ungefär 1000 ark papper har hängt på väggen på utedasset på min farmor och farfars sommarstuga så länge jag kan minnas. När de sålde sommarstället sade jag att de inte fick lämna kvar pappret och förra veckan fick jag det fint inpaketerat i inflyttningspresent. På stämpeln står det 1865, men knappast är just detta papper riktigt så gammalt ändå? Någon som vet? Pappret beskrivs på framsidan som "Hygienic".

En TV fick vi med oss hem på Åboresan också.

Ordningen i barnrummen återkommer jag till i nästa inlägg.

3 kommentarer:

  1. Nåja! Nu kan jag komma och titta på barnprogram! ;)Ni har det redan så fint och hemtrevligt att det finns risk för att ni blir tvungna att adoptera mig.

    SvaraRadera
  2. Oooh, gillar såå den där kartan på väggen, vad annat kan man förvänta sig i en lärares hem? :)
    Nog för att allt annat också ser jätte fint o snyggt ut, nice!

    SvaraRadera
  3. Eric: Tack! Nästan så jag hoppas att ingen hann slänga resten som skulle slängas, kanske jag kunde fynda en till att ha som omväxling :)

    Pernilla: Du är alltid välkommen! När som helst! Bara att ringa på!

    SvaraRadera