söndag 18 december 2011

Julförberedelser

Det finns en liten risk med att blogga om julförberedelser eftersom det förmodligen är dags att sluta blogga då inläggen gör detta till något annat än en byggblogg. Det finns dock mycket att göra på utsidan och på garaget så jag hade inte tänkt sluta blogga riktigt ännu, men jag vill inte heller förvandla bloggen till ytterligare en halvdålig blogg utan tema och inriktning med inlägg om allt mellan himmel och jord och dåliga bilder.

Men eftersom jag nu garderat mig och klargjort detta måste det väl vara okej att lägga upp lite bilder på mina favoritjulpynt. Det är faktiskt hur mysigt som helst att plocka fram de gamla vanliga julpynten och fundera på var de skall få stå i detta hus. Jag är en vanemänniska och jag gillar traditioner så pynten brukar få stå på samma plats varje år.

Adventsljusstaken har min pappa och lillebror gjort åt oss. Mina föräldrar har en likadan så jag önskade mig en kopia första julen efter att jag flyttat hemifrån.

Den här ganska roliga tomten har jag fått av min lillebror för många år sedan. Han var ganska liten då han gav den åt mig och han hade valt den själv. Pentikrenen i bakgrunden fick jag en annan jul av honom och min syster.

Tomtarna har min fammo stickat. Hon har gjort väldigt många sådana under årens lopp.

Lucia med följe får varje år komma fram ur lådan den trettonde.

Här ska årets julkort hänga.

Juligast är det nog i köket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar