måndag 31 december 2012

Byggt 2012

Alla andra bloggar har levererat fina årskrönikor de senaste dagarna så då måste väl jag också göra det. Här kommer en bild per månad från år 2012 och jag har i mån av möjlighet valt ut de bilder som mest tangerar bloggens ursprungliga tema, alltså byggandet.

Januari
Vi spacklade, målade och satte upp hyllor i skrubben under trappan. Det blev bra.


Februari
Vi satte upp hyllor och ordnade upp i skrubben i övre våningen.


Mars
Gården såg ut som ett slagfält. Jag läste kopiösa mängder trädgårdsböcker och planerade och skissade upp en trädgård.

April
Jonas byggde odlingslådor. Inlägget om dem kom att bli ett av den här bloggens mest lästa.


Maj
Vi planterade och sådde både i odlingslådorna och i landen.


Juni
Vi målade framterrassen och i slutet av månaden fick vi äntligen hit en grävmaskin - gården ändrade totalt. Vi sådde gräsmatta och solen sken.


Juli
Det regnade typ varje dag. Gräsmattan älskade det och växte fort. Världens bästa släktingar kom och byggde bakterrass på talko åt oss på en enda dag.


Augusti
Min lillebror hjälpte oss och bakterrassen fick räcken. Jag målade och målade. Jonas byggde tre trappor och tak ovanför dörrarna på garagets kortsida. Vi hade en fyra veckor lång matutmaning och jag bakade en massa - både sött och salt.


September
Jag bakade ännu mera och vi gick på loppis. Vi köpte vinterkläder åt barnen och lite nya saker från IKEA. Månadens bästa var helt klart den underbara mattan som min mommo vävde till övrevåningen.


Oktober
Vi gjöt garagereamp i slutet av månaden och sedan kom den första snön.


November
Jag bakade och bakade. Det blev bl.a. denna 50-årstårta. Vi byggde inget. I slutet av månaden julpyntade vi och så började jag julstäda.


December
Det mest byggrelaterade vi sysslat med är bastun som är på gång som bäst. I övrigt var december en mysig månad med julklappspaketering och bakning.


Vårt första hela kalenderår i nya huset är slut och vi har hunnit med mycket. Vi trivs och som tur lär vi inte bli sysslolösa på länge än.

Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar