måndag 17 december 2012

Kalasgott (igen!)

I går firade jag min 27-årsdag och barnen sina namnsdagar med traditionellt släktkalas och roligt var det. Tack för alla fina fina presenter ni hade med er! Förutom det som syns här bjöd jag på varma getostsmörgåsar och limpskivor med räkröra samt jultårtor.



Jag har på många olika bloggar sett bilder på tårtor med godis eller kexrullar på sidorna så jag ville absolut prova det själv. Det var onekeligen ganska behändigt att göra sidorna så och barnen gillade kexrullorna. Tårtan, som bestod av ljus tårtbotten, var ganska söt med god. Jag fyllde tårtan med godisfluff gjord på vispad grädde, Fazers wienernougatcrush och smält dubbelnougat (Marabous) samt nutellafrosting. Även spacklingen överst är nutellafrosting.


 

Den här tårtan var en god motvikt till den söta chokladtårtan. Receptet är från Birka-tidningen och hittas på finska här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar