lördag 20 april 2013

Jordgubbsland och sånt

Vad jag har väntat på att kunna gräva i marken! Hemkommen från loppiset (där jag lyckades handla för mer än jag sålde) gick vi således ut för att gräva ett jordgubbsland. Förra sommaren visste vi inte riktigt vad vi skulle göra av området bakom huset, d.v.s. mellan bakterrassen och berget och inte hade vi tid att ta itu med det heller men på hösten kom vi på att det kunde vara en bra plats att ha jordgubbsland på. Vi hade lite jordgubbar i en av odlingslådorna förra sommaren men man får ju inte plats med så många plantor i en låda och dessutom är det så mycket annat jag skulle vilja få plats med i lådorna också så vi behöver nog ett större område för jordgubbarna. Som tur kom det många revor från fjolårets plantor som övervintrat i lådorna så bara vi får landet fixat skall jag kolla hurdant skick de egentligen är i och vad vi kan gräva ner i det nya landet.

För ett knappt år sedan fällde vi ett par träd på baksidan

Och så här såg det ut idag efter ett par timmars grävarbete (de två minsta letar efter skatter)

Terrassen är lite angenämare än vid samma tid ifjol också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar