tisdag 14 maj 2013

Husmoderligheter

Troligen har jag skrivit detta förr men det är fantastiskt att ha en ledig dag mitt i arbetsveckan. Jag trivdes inte alltid så bra med att vara mammaledig och barnen var ganska små då jag började jobba men att nu kunna vara ledig en extra dag njuter jag så mycket av. Det är en lyx som alla dessvärre inte har möjlighet till. Dessa hemmadagar är vi sällan utanför tomtgränserna. Jag njuter av att få rå om barnen och faktiskt också av att få en massa arbete undanstökat här hemma. Förmiddagen spenderade vi ute (vi har ett spännande projekt på gång!) och vi har tvättat, städat, bytt sängkläder och förstås bakat. Jag är lite insnöad på det här med småbröd p.g.a. boken jag skrev om tidigare. Dagens småbröd innehåll kakao och ingefära, superb kombination!


Hitta två barn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar