torsdag 16 maj 2013

Vi har ett växthus!

Vi skulle egentligen inte alls ha ett växthus. Vi hade nog tittat på olika (galet dyra men fina) glasväxthus och konstaterat att vi har så mycket annat som ändå är viktigare att sätta pengarna på nu. Men sen visade det sig att min mommo och moffa som själva har två växthus i bruk hade ett tredje växthus de inte använde med helt oanvända plast till. Och vips så hade vi då ett växthus på gården. Jag vet ingenting om växthus men som tur kan jag fråga mommo och moffa. Blir jag riktigt biten av det här med växthus så köper vi kanske ett glasväxthus ett annat år. Ni har vi bara satt upp det och jämnat ut marken lite med sand men jag antar att det blir att fixa lite mer i det nästa vår.




2 kommentarer:

  1. Kiva blogg, o vilken fixare du e! Jag ska minsann titta in igen då vi börjar fundera på trädgård (jag kan INGET om sånt..!!) :)

    SvaraRadera
  2. Inte jag heller egentligen men man lär sig :)

    SvaraRadera