torsdag 19 juni 2014

Cake pops i form

På morsdagen fick jag en silikonform att göra cake pops i. Jag använde den faktiskt först idag för första gången. Tidigare har jag gjort cake pops av krossade kex som jag blandat med philadelphiaost men den här formen ska man alltså fylla med smet och grädda kakorna i ugnen innan man doppar dem i t.ex. choklad.




Jag testade det här receptet:

50 g rumsvarmt smör
50 g smält choklad
75 g socker
1 ägg
4 tsk grädde
2 msk kakaopulver
60 g vetemjöl
en nypa salt

Rör ihop socker och smör. Vispa ner ägget. Rör ner smält choklad och grädde. Blanda resten av ingredienserna och rör ner dem. Smörj formarna noggrant och fyll dem. Grädda i 15 minuter i 165 grader. 15 minute räckte dock inte alls åt mig, de var helt kletiga då ännu, jag gräddade dem i 20 minuter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar