lördag 21 juni 2014

Stenig midsommar

Jag räknar med att allt man kan säga om vädret redan blivit sagt så jag nöjer mig med att meddela att vårt niomannasällskap minsann åt ute på terrassen igår. Efter kaffet spelade vi dessutom mölkky. Är det midsommar så är det och då får man klä sig enligt vädret, eller hur?

Innan gästerna kom igår och idag på förmiddagen har vi radat stenar. Vi köpte ju ett rejält lass antiikkikivi (Lakan betoni, färg karelia) från Turun reunakivi i maj och så småningom börjar vi ha det mesta fixat. Mest har vi förstås radat på framsidan men också framför baksidans båda trappor ska vi ha lite stenar. Stenarna räckte även till en kant runt ett av blomlanden och lite kommer det att bli över. Jag hoppas i smyg på att få användning för dem i glasväxthuset som jag drömmer om att ha råd att köpa en vacker dag.

De två första bilderna är från igår. Där är stenarna blöta efter den senaste hagelskuren så färgerna stämmer inte riktigt. Dessutom har vi idag radat två rader sten till längs med hela kanten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar