måndag 30 mars 2015

Ägg målade med vaxteknik

För en gångs skull kan jag säga: idag har jag gjort något jag aldrig gjort förut. Nu är det jag gjort i och för sig varken spännande eller dramatiskt - men nog kul och svårt. Jag har målat ägg i vaxteknik.

Och om ni bor i Pargas och vill göra samma sak har ni er chans imorgon kl. 18.30-21 i församlingshemmets nedre sal. Man behöver inte ha någonting med sig - färger, ägg och vax finns och det kostar förstås inget. Dessutom bjuds ni på saft och te med tilltugg (kan behövas om man har likadant tålamod som jag...) Man kan eventuellt behöva ta med sig en tom äggkartong för att kunna transportera hem de målade äggen sedan. Det bästa var ändå att allt var förberett och framplockat och man behövde inte ens tömma äggen. Lyx.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar