måndag 1 juli 2013

Årets petunior

Petuniafröna jag sådde tog jag ju från förra årets petunior som jag fått av mommo och moffa och därför är det förstås spännande att se vad det sedan är för färg på blommorna då de slår ut för det kan man inte veta. Fröna tog jag från en sammetsröd och en mörklila blomma och nedan ser ni de färger som hittills uppenbarat sig. Mina petunior har slagit ut först nu medan min mommos och moffas blommat i minst tre veckor redan så där ser man betydelsen av att ha plantorna i växthus. Jag har ganska många som inte börjat blomma än så ännu kan det ju dyka upp någon färg till.





Med dessa blombilder vill jag också tacka alla som tittat in här förra månaden och många var ni för så här många sidvisningar på en månad har jag aldrig haft förut. Det är roligt att se att antalet läsare (inte bara antalet sidvisningar) faktiskt också ökar då man tar sig tid att skriva lite fler inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar