söndag 14 juli 2013

Mera sommarblommor

Jag har märkt att bloggen är alldeles utmärkt om jag vill veta saker som när jag sådde vilka frön förra våren, när vi tog upp de första potatisarna förra sommaren etc. Därför fortsätter jag att här dokumentera när de olika blommorna blommar för det kan jag tänka mig att är intressant på vårvintern då jag igen börjar drömma om vackra trädgårdar och planera hur jag ska ändra i rabatterna till nästa år för att få dem mer som jag vill ha dem och kanske jag också vill jämföra olika år med varandra. Så vad är det som mest drar blickarna till sig i trädgården just nu? Jo, allt möjligt rosa!

Astrarna jag fick av mommo och moffa har precis börjat slå ut och ser så pigga ut med sina starkt rosa, lila och vita blommor.

Astrid Lindgren rosen har nog blommat ett tag redan.

Stockrosorna får mera blommor för varje dag som går.

Nejlikorna har också blommat rätt så länge redan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar