söndag 28 juli 2013

Terrassoljning på gång

Ännu ett av sommarens projekt kan strykas från listan för nu är framterrassens ribbor och trappor på plats och jag har dessutom oljat dem med samma färg som terrassen, d.v.s. Tikkurilas Valtti träolja i nyansen 5087 Poro. Namnet är faktiskt ganska passande då färgen är grå med lite brunt i, sådär som renar brukar vara. Färgen som jag strök förra året har dock ändrat förvånansvärt mycket så man ser en klar skillnad på det nya och det gamla. Men jag är nöjd med att jobbet är gjort så jag tror att det får vara så här till nästa sommar och om jag då skulle olja allt en gång till skulle nyansen säkert vara ganska lika överallt efter det. Eftersom färgen ändå ändrat på så sätt att den blivit mörkare grå tror jag inte att jag vill ha samma färgnyans på bakterrassen, jag har lite spanat in nyans 5080 Vasa som är betydligt ljusare. Nackdelen är väl att vi sedan använt tre olika nyanser då balkongen är oljad med Valtti Möbel- och terrassolja i färgen Kelonharmaa.
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar