onsdag 27 juli 2011

Ljusglimtar

Jag tänkte bjuda på några bilder som jag knäppte i alla hast på bygget igår. Allt det tråkiga jobbet, det som varar i all evighet (t.ex. isolerande och spacklande), tänker jag inte orda något mer om, utan istället visa vad som åstadkommits.

1. Det vita rummet, eller det vitrandiga rummet, som det också kan kallas, eftersom det visst var lite svårare att måla jämnt med rulle än jag först trodde. Men fördelen med att jag målat det dåligt är ju att det inte syns så bra att jag också spacklat det dåligt. Det är alltså det tekniska utrymmet i garaget som jag grundmålade igår.


2. Väggen mellan köket och vardagsrummet är klar. Första bilden visar hur skorstenen ser ut från köket och andra bilden visar hur det hela ser ut från vardagsrummet. Även skorstenen är murad och sticker upp genom taket. Tredje bilden visar hur det nu ser ut där den kommer mellan barnens rum på övrevåningen.




3. Och så dagens nödvändigaste bild, en 30 år gammal radio. Alla byggen behöver en radio. Vi fick låna den av mamma och pappa.


4. Jag tror inte att jag visat trapphålet förr, men här kommer det nu. Det hade möjligen lönat sig att fixa en skaplig byggtrappa med tanke på allt som vi har behövt lyfta upp till andra våningen, men nog har det gått så här också. Många större saker har det ändå varit lättare att lyfta upp via balkongen.


5. Slutligen en bild på vårt nyinköp, som enligt användarmanualen skall vara kapabel att dammsuga byggdamm, men med tanke på hur många gånger jag hade stock i den igår är jag positivt överraskad om den håller ihop de 5 år garantin utlovar. Jag borde säkert passa på att dammsuga bilarna medan den ännu fungerar. Lite gratis smygreklam bjuder jag även rederiet och barnvagnstillverkaren på.


Idag återvände timmermannen från semestern så härefter går det framåt i raskare takt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar